Week 4

22 september 2018 - Perth, Verenigd Koninkrijk

Hoi allemaal,

Deze week heb ik niet veel speciaals gedaan.

Op maandag is er een groep meiden uit India hier gekomen. Ze zijn hier voor twee weken op bezoek, als een soort uitwisseling. Verder heb ik deze dag geholpen met de hockeyles van een andere klas. Dat was leuk, maar ook wel een beetje koud omdat de les buiten was.

Op woensdag zijn we weer naar het bejaardenhuis geweest. Het regende de hele dag, dus we moesten snel naar binnen lopen, en daarna weer snel naar de bus. De meisjes hadden deze week een toneelstukje laten zien en verhaaltjes voorgelezen.

Na het bejaardenhuis gingen we naar Dunbary Church of Scotland. Vorig schooljaar hadden de meisjes groenten geplant. Die zijn ze wezen oogsten en na het bejaardenhuis zijn we de groenten wezen snijden. Er was een oud-Kilgraston-studente, die nu een restaurant in Perth heeft. Zij had de groenten in een lekkere lunch veranderd. Daarna hebben de kinderen nog een taart gemaakt en toen zijn we terug naar school gegaan.

Vrijdagavond gaf de groep indiaanse uitwisselingsstudenten, samen met een aantal Kilgraston studenten, een optreden.  Ze deden verschillende soorten dans en muziek.
Bij de dansen uit India zie je echt dat mensen hun hele lichaam gebruiken. De Schotse dansen bestaan vooral uit voetenwerk en sprongetjes. De Schotten houden hun bovenlichaam zo veel mogelijk stil tijdens het dansen. Dat was wel een duidelijk verschil en interessant om het een keer te zien. Ook heb ik een doedelzak gehoord. Die dingen maken best wel een hard geluid.

Verder ben ik nog een beetje verkouden, maar dat gaat vast wel vanzelf over.

Ik schrijf volgende week weer.

Groetjes!

1. Patricia Otten:
    22 september 2018
    Dag renee het klinkt allemaal best gezellig daar. Heel veel plezier in je vijfde week daar aankomende week. Gaat snel he die weken?! Groetjes van ons drietjes 😘🤗
  2. Jenny Vliegen:
    23 september 2018
    Ik snap dat er ook school is, mar jullie doen wel veel leuke buitenschoolse activiteiten. Geniet er van de komende tijd.
  3. Stefan:
    23 september 2018
    Je zegt dat je niet veel speciaals hebt gedaan deze week. Nou, als ik je verhaal lees, zijn dat allemaal dingen die je thuis niet gedaan zou hebben. Vind dat toch best speciaal....
    Geniet ervan, voor je het weet is het alweer voorbij.
  4. Liesbeth Jansen:
    23 september 2018
    Leuk je veerhaal te lezen .Internationaal gezelschap en je maakt leuke dingen mee.
    Succes aankomende week !
  5. Barbara:
    24 september 2018
    Toch stiekem weer veel mee gemaakt zonder dat je het door hebt. Het lijkt wel alsof de meisjes daar alleen leuke dingen doen en geen les krijgen in de schoolvakken....
    Een hele fijne week weer! Hou van je xxx