Week 3

15 september 2018 - Perth, Verenigd Koninkrijk

Hallo iedereen,

Afgelopen zondag kwam er een valkenier naar de school. Die had een uil, een valk en een arend bij. De meisjes vonden het interessant, maar op het einde verzwakte hun aandacht wel een beetje.

Op maandag en dinsdag heb ik in de klas en in de boarding gewerkt. Daar was niet heel veel bijzonders aan.

Op woensdag zijn we met de klas weer naar het bejaardenhuis geweest. In plaats van voor te lezen of een liedje te zingen, kregen de kinderen de opdracht om met de mensen te praten en te vragen met welk speelgoed ze vroeger speelde. Dit omdat het thema van deze periode "Toys" is. Ook hadden we uit de klas oud speelgoed meegenomen, om te kijken of de bewoners van het bejaardentehuis er iets van herkende. Een paar mensen herkende wel een beetje vaag iets, dus dat was wel leuk om te horen en te zien.

Op donderdag hebben we altijd gym. Ik ga dan met de klas mee naar de sporthal. Dit keer mocht ik de kinderen opwarmen door een spelletje met ze te spelen. Dat was leuk om te doen en de kinderen deden heel goed mee.

Vrijdag zou ik eigenlijk mee naar St. Andrews gaan, maar omdat er een plaats te weinig in de bus was, ging dat niet door. Gelukkig kon ik met mijn eigen klasje mee naar Edinburgh. Dat was ook heel leuk.
 We zijn naar het "Childhood museum" geweest. Daar staat allemaal oud speelgoed en je kan er lezen over hoe de jeugd van de Britse kinderen een aantal (honderd) jaar geleden uit zag. Er stonden ook heel veel oude poppen. Sommige daarvan waren best wel griezelig.
Toen de kinderen in het souvenierwinkeltje aan het rondkijken waren, vroeg ik aan de leerkracht of ik even in andere winkeltjes mocht kijken. Dat mocht en dus ging ik naar buiten.
Een paar winkeltjes verder omhoog van het museum, was een Harry Potter winkeltje. Daar ben ik naar binnen gegaan en het zag er leuk uit. Er stond muziek op uit de films en ze verkopen er "Flying Cauldron Butterscotch Beer", zonder alcohol.

Toen iedereen klaar was met rond kijken en winkelen, zijn we naar een plek gelopen om te gaan lunchen. Terwijl we onderweg waren, zag een van de meisjes een valkenier met 2 uilen staan. Daar wilde ze graag even kijken dus dat hebben we gedaan. Ook hebben we daar een klassenfoto gemaakt. Vervolgens kwamen we aan op de plek waar we zouden gaan lunchen. Dat was een soort van verborgen tuin in de stad. Het was er rustig en stil, en het was een goede plek voor een picknick. Toen iedereen aan het eten was, begon het te regenen, en toen iedereen klaar was liepen we, door de regen, terug naar de bus en die bracht ons weer terug naar school.

Dat was mijn week zo'n beetje. Ik heb deze week gelukkig minder last van heimwee gehad, maar ik ben wel verkouden geworden.

Ik zal volgende week weer schrijven!

Groetjes Renée

1. Barbara:
    15 september 2018
    Beterschap meis, hopelijk ben je er morgen weer helemaal bovenop.
    Een hele fijne komende week 😘🍀
  2. Patricia Otten:
    16 september 2018
    Je hebt je weer goed vermaakt lees ik. Beterschap geniet van je tijd daar. Groetjes Patricia 🤗😘
  3. Liesbeth:
    17 september 2018
    Leuk om je verhaal te lezen en met je mee te reizen .
    Fijn dat het heimwee gevoel wat minder is .
    Het ziet er sprookjesachtig uit die huizen en de omgeving .
    Goede start weer aankomende week.