Week 10

3 november 2018 - Perth, Verenigd Koninkrijk

Hallo Allemaal!

Dit is mijn een na laatste blog over mijn stage in Schotland. Door mijn heimwee etc heb ik in overleg besloten om eerder naar huis te gaan. Daar heb ik afgelopen week alles voor geregeld. 9 November ben ik weer thuis. Dan is mijn buitenlandstage voorbij.

Afgelopen zondag was mijn verjaardag. Ik had het hier niet echt tegen mensen gezegd, dus toen ze er achter kwamen tijdens het pompoen uitsnijden, was de reactie wel heel leuk. Iedereen begon mij te feliciteren. In de middag hebben ze mijn deur versierd en er een cadeautje voor gezet. Van een paar meisjes heb ik ook cadeautjes gekregen. Even later zat er ook een kaart op mijn deur. Wat er op mijn kaart is geschreven is heel lief.
Tijdens het avond eten was ik rustig aan het eten. Opeens begonnen mensen Happy Birthday te zingen en een meisje kwam samen met het hoofd van het boardinghuis een taart brengen. Er stonden vier kaarsjes op en het was heel leuk om de taart te krijgen. Ik heb 'm natuurlijk wel gedeeld met andere mensen, want om in je eentje een verjaardagstaart op te eten is niet alleen niet goed voor je, maar ook minder leuk. Ik ben nog nooit door zo veel mensen gefeliciteerd op mijn verjaardag. Dat was dus best wel speciaal.
Ook heb ik het samen met een paar andere meisjes versierd voor Halloween.

Op maandag had mijn klasje de eerste Schotse dansles van het jaar. Dat was grappig om te zien. Op een gegeven moment moest er een meisje weg en bleef er eentje alleen achter. Ik werd ingezet om met haar te dansen. De dans die we deden heet de "Dosie Dow" (geen idee of ik het zo goed schrijf). Het was wel leuk om mee te doen.

Op dinsdag heb ik weer zwemles gegeven. Dit keer aan één meisje. Ze is pas vier en was dus wat sneller moe dan de rest van de klas. Toen ik dat tegen de leerkracht had gezegd, zei ze dat het meisje mocht stoppen en gaan omkleden.
Na de zwemles, toen we terug in de klas waren, heb ik klompjes laten zien. Die klompjes heb ik van oma gekregen. Dat vonden de meisjes heel leuk om te zien. Ook heb ik pepernoten uitgedeeld. De kinderen vonden de pepernoten heel lekker. Ook heb ik iets meer over Nederland verteld, wat de kinderen heel interessant vonden. Dat was leuk om te doen.

Op woensdag was het Halloween. Dat wordt hier op een hele andere manier gevierd dan in Nederland. De kinderen in de klas hadden heksenhoeden en andere kostuums mee. Voor we naar het bejaardenhuis gingen, hebben de kinderen hun kostuums aan getrokken. Toen we bij het bejaardenhuis aankwamen, was daar ook alles versierd voor Halloween. De meisjes hadden allemaal een gedichtje over de herfst of Halloween wat ze aan de bewoners voorlazen. Één van de meisjes was jarig. Voor dat we gingen, zongen we met z'n alle, de klas en bewoners van het bejaardenhuis, Happy Birthday voor haar. Dat vond ze heel erg leuk en bijzonder.

's Avonds was er een Halloween feestje voor de boarders. Dat was wel grappig. Er waren spelletjes, eten en muziek. De meisjes leken het naar hun zin te hebben, ook al zeiden sommige van niet.

Op donderdag was het Allerheiligen. Omdat deze school een christelijke school is, was er op donderdagochtend een mis. In die mis gebruikten ze wierook. Die rook heel erg sterk.
In de middag hadden de meisjes weer Schotse dansles. Dit keer leerde ze een andere dans. Omdat we een oneven nummer leerlingen hadden, heb ik weer mee gedaan. Deze dans was makkelijker dan de dans die we op maandag hebben geleerd.

Gisteren, vrijdag, was ik vrij. Ik ben toen een wandeling wezen maken. Het is mooi om te zien hoe de bomen veranderen en de bergen krijgen allemaal verschillende kleuren.

Vandaag heb ik mijn koffer proef-ingepakt. Dit om te kijken of ik alles wel mee krijg. Dat gaat wel lukken. Volgende week zal ik mijn laatste blog schrijven. Vanaf dan ben ik weer terug in Nederland en ga ik daar ook weer gewoon naar school en stage.

Tot volgende week allemaal!

1. Barbara:
    3 november 2018
    Mooie foto's zeg! En knap bezig daar!
    Toch nog een fijne afsluitende week, en we halen je vrijdagavond in Eindhoven op, stiekem vinden we het hier ook heel fijn om je weer te zien.
    Je verjaardagscadeautje wacht op je :-)
  2. Patricia Otten:
    3 november 2018
    Inderdaad mooie foto's Renée. En weer veel leuke dingen gedaan en meegemaakt. Heel veel plezier nog in je laatste week, geniet er nog van. Groetjes Patricia x
  3. Jenny Vliegen:
    4 november 2018
    Geniet nog van je laatste week en een goede reis naar huis gewenst.