Week 1

1 september 2018 - Perth, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal!

Sinds zondag 26 augustus zit ik in Schotland. Ik ben hier alleen naar toe gevlogen. Dat was best wel spannend. Ik heb namelijk voor de eerste keer in mijn leven alles en iedereen die ik ken achtergelaten, voor 16 weken lang.

De eerste paar dagen had ik heel veel heimwee. Ik wilde eigenlijk alleen maar naar huis. Ook kwam er toen heel veel nieuwe informatie op mij af, en voor de eerste keer zo veel Engels horen en praten, is best wel vermoeiend.

Nu gaat dat gelukkig al een stuk beter. Mijn Engels gaat met de dag vooruit. En ik begin een beetje een accent te krijgen. Ik heb wel nog steeds heimwee, maar al minder dan een paar dagen geleden.

De mensen hier zijn aardig en zeer beleefd. Op deze school zitten alleen maar meisjes. Dat is in het begin wel een beetje raar, omdat ik gewend ben dat jongens en meisjes samen naar dezelfde school gaan.

Mijn klasje bestaat uit 12 meisjes, tussen de 5 en 8 jaar. Het is een redelijk groot lokaal voor zo weinig leerlingen. Verder werk ik ook nog in het boarding house waar ik zelf ook slaap. Daar zijn de meisjes tussen de 11 en 18 jaar.

Het eten smaakt hier heel anders dan ik gewend ben. Zelfs het water smaakt anders. Dat is wel even wennen. Het water uit de kraan kan je wel gewoon drinken, maar je proeft wel een beetje chloor.

Vandaag gaan we naar Perth. Daar gaan we shoppen en als het goed is zijn we voor het avond eten weer terug.

Ik zal volgende week weer wat schrijven.

Groetjes!

1. Patricia Otten:
    1 september 2018
    Leuk Renée, nog heel veel plezier daar en geniet.
    Groetjes Patricia